Riool EnZo BV is een beoordelings- & adviesbureau op het gebied van riolering. Mirac is verantwoordelijk voor alle IT gerelateerde zaken. Denk hierbij aan het leveren van alle hardware, de clouddienst, internetverbindingen en VoIP. In gesprek met Henri Maillé, Project Coördinator bij Riool EnZo BV, bespreken we de samenwerking met Mirac.

Over Riool EnZo BV

Riool EnZo BV is opgericht door Erik Arians en fungeert als onafhankelijke partner voor het beoordelen van rioolinspecties, reparatie-, vervangings- & renovatieplannen, meerjarenplanningen en projectregistraties. De klantengroep bestaat voornamelijk uit gemeenten, waterschappen en rioolbedrijven.

Riool Enzo - case Mirac

Volledige ICT Beheer – Riool EnZo BV

Waarom hebben jullie gekozen voor Mirac?

Riool Enzo groeit op dit moment enorm hard. We hebben een aantal nieuwe medewerkers aangenomen en we hadden de behoefte aan één aanspreekpunt op het gebied van IT. Ondanks dat onze vorige IT-club prima werk verricht had, waren we toe aan de volgende stap. Mirac kwam als winnaar uit de bus op het gebied van prijs, service en de persoonlijke benadering. Inmiddels werken we met de Cloud service van Mirac (Online Werkplek), VoIP en internet. Tevens levert Mirac alle hardware zoals laptops en telefoons.

Kan je kort toelichten waarom jullie hebben gekozen voor VoIP?

Ik was niet tevreden met de telefoons die we hadden voordat we kozen voor VoIP van Mirac. De mogelijkheden waren te beperkt. Met de huidige oplossing van Mirac hebben we alle adresgegevens in de telefoon staan, kunnen we eenvoudig doorschakelen, kunnen bellers kiezen of ze een bericht willen inspreken of in de wacht willen blijven enzovoorts. Deze mogelijkheden zijn erg prettig.

Verder hebben wij ook nog een ander bedrijf in hetzelfde pand (Flowtrackers®). Met behulp van de VoIP centrale wordt getoond voor welk bedrijf het telefoongesprek bestemd is. Daarnaast kunnen wij ook kiezen namens welk bedrijf wij uitbellen.

Waarom werken jullie in de cloud?

Wij hebben veel documenten en een behoorlijk grote applicatie (Kikker) waar we vanuit iedere werkplek bij moeten kunnen. Dus ook als we op een computer van de gemeente werken of bij een waterschap.  Bereikbaarheid op iedere plek was voor ons de belangrijkste overweging om volledig over te gaan naar de cloud.

Hoe kijk je naar de samenwerking in de toekomst?

Wij hebben regelmatig contact met Mirac om processen te optimaliseren. Daarnaast, wat ik al aangaf, groeien wij erg hard. Mochten wij ooit willen verhuizen in de toekomst dan is Mirac de partij die wederom alles op het gebied van IT mag regelen.

Als je mirac een cijfer mag geven?

Dan geef ik Mirac een dikke 8. Ik ben heel tevreden maar er is altijd wel ruimte voor verbetering. Ik ben met name tevreden over de communicatie, de aandacht, geleverde kwaliteit en de bereikbaarheid.

Wij zijn benieuwd naar uw verhaal

Herkent u zich in bovenstaande case of heeft u een vraag? Kees helpt u graag.

Wij bieden heldere oplossingen VRAAG EEN OFFERTE AAN